FAQ

BEKIJK PROEFPAKKET AANBIEDINGEN

Veelgestelde vragen over de maaltijdservice

1. Hoe moet ik de maaltijden verwarmen?
De maaltijden zijn zowel geschikt om in de magnetron als in een (hete lucht) oven verwarmd te worden. Op iedere maaltijd staat een adviestijd aangegeven voor zowel het gebruik van een magnetron als ook voor een (hete lucht) oven. De vriesverse maaltijden gaan rechtstreeks vanuit de diepvries in de magnetron of oven. Vooraf ontdooien is niet nodig. Koelverse maaltijden gaan vanuit de koelkast de oven of magnetron in.

2. Wanneer worden mijn maaltijden bezorgd?
De meeste maaltijdservices bezorgen 1 of 2 keer per week. Wanneer u een bestelling plaatst krijgt u meestal een vaste bezorgdag en tijdstip, door een vaste bezorger. Op die manier heeft u elke week een vertrouwd gezicht aan de deur. Koelverse maaltijden worden 1, maar soms ook 2 keer per week bezorgd. Vriesverse maaltijden hoeven minder vaak bezorgd te worden omdat deze langer houdbaar zijn. 1 of 2 bezorgmomenten per maand kan dan al volstaan. Tafeltje-dekje-maaltijden worden natuurlijk dagelijks vers en warm afgeleverd.

3. Ik moet een dieet volgen, zijn de maaltijden hiervoor geschikt?
De meeste maaltijden worden samengesteld naar de richtlijnen van het voedingscentrum. De maaltijden bevatten gemiddeld 170 gram gare groente en bij de bereiding is men matig met zout en vet. Zowel in de catalogus als op de website van de verschillende aanbieders wordt aangegeven voor welke diëten de verschillende maaltijden mogelijk geschikt zijn.

4. Hoe gezond zijn vriesverse maaltijden?
Vriesverse maaltijden bevatten minstens net zoveel vitamines, mineralen en andere voedingswaarden als een eigen bereide maaltijd. Onafhankelijk onderzoek (TNO) heeft dit aangetoond.

5. Hoe lang kan ik de diepvriesmaaltijden bewaren?
U kunt de maaltijden meer dan een half jaar in de diepvries bewaren. Op iedere maaltijd staat een houdbaarheidsdatum vermeld.

6. Waar worden de maaltijden bezorgd?
De meeste maaltijdservices bezorgen koelverse- en vriesverse maaltijden in heel Nederland. De Waddeneilanden worden soms uitgezonderd. Doe de postcodecheck op de website van de leverancier om te kijken of er ook al op uw postcode wordt geleverd.

7. Hoe gaat het met betalen?
Er zijn 2 manieren:  U rekent pas af op het moment dat de maaltijden worden bezorgd. Betalen kan gemakkelijk en veilig d.m.v. pinnen. Contante betaling is soms ook mogelijk. De andere manier is automatische incasso. Door het geven van een machtiging worden de bestelde maaltijden automatisch afgeschreven van uw rekening. Hierdoor hoeft u niet bij elke bezorging te betalen.